Dela
Dela

Hur du gör hälsosamma måltider med fiskpinnar

Hälsosamma familjemåltider

Att få barn att äta frukt och grönsaker kan vara svårt, för att inte tala om att introducera nya maträtter vid middagsbordet. Findus hjälper dig när det kommer till hälsosamma familjemåltider, med goda och näringsrika fiskpinnar som vi är säkra på att dina barn kommer älska också!
Findus fiskpinnar bäst i test

Vad innehåller Findus fiskpinnar?

Vi vet att hälsa är viktigt, och det är därför våra Findus fiskpinnar är både goda och näringsrika, och gjorda på enkla ingredienser som 100 % fiskfilé och gyllene panering.

I Sverige är rekommendationen att äta åtminstone två till tre portioner med fisk varje vecka, varav en ska vara fet. Det betyder att du kan äta fiskpinnar som en del av en balanserad, hälsosam kost och servera det tillsammans med kolhydraterna som du föredrar och en mix av färgglada grönsaker för en snabb och hälsosam familjemåltid på bara ett par minuter.

Varje fiskpinne är oemotståndligt god och näringsrik, och hjälper dig att ge din familj den näringen som de behöver i varje måltid. Med Findus fiskpinnar är det enkelt att göra hälsosamma måltider för barn som hela familjen kan njuta av. 
Fishtaco

Hur man gör nyttiga måltider med fiskpinnar

God, praktisk och fullständigt oemotståndlig, fiskpinnar har länge varit självklart i frysen för många familjer och maträtten har kommit långt ifrån gamla tiders fiskpinnar med mos! 

Vårt utbud av maträtter och recept med panerad fisk inkluderar fiskpinnar i wrap och fisk tacos, så om du vill vara kreativ i köket finns Findus här för att hjälpa dig! Kika på vårt utbud av recept för fler måltidstips!

Att göra hälsosamma måltider till familjen med fiskpinnar är enkelt, men glöm inte att inkludera dessa tre element för att balanserad, näringsrik måltid: 

1. Protein:
Att ha med protein är nödvändigt när det kommer till att skapa nyttiga familjemåltider. Våra fiskpinnar är ett bra val av protein och är ett enkelt sätt att få din familj att äta fisk två gånger i veckan. 

2.Kolhydrater:
Kolhydrater som pasta, ris och potatis bör utgöra en stor del av din måltid och när det är möjligt bör du välja fullkornsvarianten. Kolhydrater är en bra källa till energi och en balanserad kost. 

3. Frukt och grönsaker:
Sträva efter att äta åtminstone 500 gram av frukt och grönsaker varje dag och se till att fylla halva din tallrik med grönsaker för att komplettera resten av din hälsosamma måltid. Att äta olika grönsaker är viktigt för att se till att du får en varierad mix av vitaminer och mineraler, och det är ett perfekt sätt att få din måltid att se mer aptitlig och färgglad ut! 

Med de här tre elementen är du på god väg att skapa en hälsosam och näringsrik måltid för hela familjen medan du kan glädjas åt näringsvärdet i fiskpinnar! Oavsett om du avnjuter dem vid lunch eller som din huvudmåltid så är Findus fiskpinnar hälsosamma och ett bra sätt att uppmuntra hela din familj att njuta av fisk. Vårt utbud av recept gör att din middag aldrig blir tråkig och med så många olika sätt att njuta av våra fiskpinnar är vi säkra på att du hittar en hälsosam måltid som hela familjen kommer att älska!